måndag 3 oktober 2016

Nyponskär, nyponros, nyponsoppa...

Det första jag såg när jag väcktes av solen var nyponrosen i glaset på stolen.

Så sjunger Maja i sin alfabetsvisa på bokstaven N. Nyponros är ett vackert ord som får mig att tänka barndom och sommar. Men det är nu på hösten vi kan njuta av frukten och se att det inte bara är blomman utan också nyponet som ger olika sorters rosor olika karaktär.


Passa på nu att titta på de rosor om fortfarande blommar och har fått nypon. Eller bara njut av nyponen och deras olika form och storlek. Lite bilder för inspiration:






Majas Alfabetsvisa N
 
 
Nyponskär, nyponros, nyponsoppa,
nyponmos Nyponflicka, nypondricka,
nyponte och nyponhicka.....
Det första jag såg när jag väcktes av solen
var nyponrosen i glaset på stolen

Nyponskär, nyponros, nyponsoppa,
nyponmos Nyponflicka, nypondricka,
nyponte och nyponhicka.....
Det första jag såg när jag väcktes av solen
var nyponrosen i glaset på stolen
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar