måndag 10 oktober 2016

Kärleksförklaring till Slottsträdgården i Malmö!

En rasande vacker höstförmiddag promenerar jag igenom Slottsträdgården i Malmö. Egentligen ska jag bara gena, har ett möte alldeles strax. Men det går inte att raska på här. Detta är en plats som andas så mycket odlingsglädje att jag blir gråtfärdig.

Har ni vägarna förbi så ta en sväng in i Slottis, som alla engagerade Malmöbor kallar sitt älskade odlingsparadis mitt i stan.

Lite bilder från min ljuva genväg

Vackert redan vid grinden!

Cosmos blommar för fullt på hösten.

Snart blir här fröer till nästa års odlingar.

Ringblommor tittar fram lite varstans bland odlingarna.

Ätbart blandas med blommor i en levande, lyckliggörande röra.
Ägg? Nej, pumpor som väntar på att hämtas.

Vackert!

Vackert igen!

Gräsgångarna mellan odlingarna ger en mjuk och harmonisk känsla.

Läcker kombo!

Bortom kvarnen breder staden ut sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar