onsdag 20 november 2013

Mysig julutställning i helgen!

På fredag öppnar den årliga julutställningen hos Jenny Strandh i Oxie. Den pågår hela helgen och för er som finns inom räckhåll är det ett riktigt mysigt utflyktsmål. Här bjuds på inspiration att ta med hem till eget pyssel och pynt, även för oss med pysseltummen mitt i handen. I blomsterbutiken finns också mängder med fint och färdigt för den som så föredrar. Jag brukar komma hem med lite köpt och massor med bilder i kameran.

Jenny Strandhs utställning är julig och stämningsfull på en nivå som passar mig perfekt. Det doftar av blommor och grönt och är rasande vackert i varenda vrå men jag känner mig inte invaderad av tomterött och gullegull.

Som sig bör finns ett mysigt kafé. 
Se mer info:  Jenny Strandh

Krans med ljusa, friska fäger!

Förra året tog jag inspiration från Jenny Strandh till en lagom julig krans i ljusa, friska färger. Den funkar utmärkt redan före första advent och kan hänga kvar så länge den är i form. Närmare jul kan stommen leva vidare men ljusgröna äpplen och den lilarosa ljungen bytas mot exempelvis röda juläpplen och röda bär.


Kransen består av mossa, ljung, äpplen, buxbom och silvergirland. Det senare är en fin silverfärgad perenn som ofta används i blomsterarrangemang. Du kan ha ett par sådana i kruka ute på hösten och vintern och klippa små grenbitar när du behöver.


Äpplena ser jättegoda ut!
På fredag kommer bilder från årets utställning!

1 kommentar:

  1. Men så himla kul att du bloggar igen. Hade missat det. Så blir jag ju lite nyfiken på ditt nya jobb. ;) Eller är det frilans som gäller? Stor kram och välkommen tillbaka

    SvaraRadera