torsdag 20 januari 2011

Varför gör de på detta viset?

Jag har haft boken Allt om trädgård liggande här på bloggen som tips på en riktig pärla. Den är skriven av en samling av Sveriges riktigt kunniga och erfarna inom sina specialområden, vilket har resulterat i en bok som ger kunskap, inspiration och handfasta råd om allt i din trädgård. Nu har jag förstått att den är slut på förlaget, Natur&Kultur. Jag ringde dit för att fråga när den kommer tillbaka och fick svaret att det gör den inte. Är den slut så är den. Jag trodde man tryckte fler böcker om de var slut! I alla fall av så stora och påkostade projekt som den här boken verkar vara.

Nu har jag tagit bort den här från bloggen men tipsar ändå här och nu om att passa på om ni ser den begagnad någonstans. För en nybörjare i trädgården är den verkligen en pärla som ger precis den grundkunskap du behöver och en god portion realistisk inspiration.
Sånt gillar jag!

Mer ogräs i morgon!/Katarina

4 kommentarer:

  1. Den skall jag hålla utkik efter!

    SvaraRadera
  2. Det finns åtminstone två andra liknande verk att hålla koll på: den gamla klassikern Din trädgård av Karin Berglund. Den har allt!!

    Vår trädgårdsbok av Christel Kvant & Inger Palmstierna har också mycket visdom inom sina pärmar
    http://www.odla.nu/arkiv/rec/91-518-4210-6.shtml

    Om en massa andra trädgårdsböcker kan man läsa om här: http://www.odla.nu/arkiv/rec.shtml

    SvaraRadera
  3. Märkligt! Trodde också att man tryckte upp fler böcker då första upplagan tog slut.
    Får hålla lite koll då1

    SvaraRadera
  4. Kolla på Bokborsen.se. Där kan man köpa begagnade böcker, finns otroliga mängder. Jag hittade ett ex där.
    Ingegerd

    SvaraRadera