måndag 17 januari 2011

Pennan&Spaden - den bästa verktygen

God måndagsmorgon!

Idag är det namnbyte här på bloggen. Trädgård i praktiken byter namn till Katarinas Penna&Spade. Och varför det då?

Jo, innan jag, strax före jul, började mitt spännande arbete på Odla.nu försörjde jag mig som egenföretagare i just Katarinas Penna&Spade. Där pågick under ett par år en härlig blandning av skrivande, grävande och föredragshållande tills jag lockades av tjänsten som redaktionschef på Odla.nu.

Pennan&Spaden är mina absoluta favoritverktyg. Med pennan har jag möjligheten att kommunicera med alla er fantastiska trädgårdsmänniskor året runt. Säsongen tar aldrig riktigt slut utan går bara ut och in ur olika faser. Med spaden i näven känner jag mig levande, stark och mycket kreativ. Och aldrig nånsin sover jag så gott som efter en dags skyfflande i trädgården. Gissar att jag inte är ensam om det!

Glöm inte att rösta här till vänster, både på favoritfärg på tulpan och på var nu brukar handla era växter.

Jag önskar er alla en bra vecka!

9 kommentarer:

  1. Slangen är inte dum heller när man skall planera upp rabatterna... :O)!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Till LindaLunda!
    Håller helt med. Pennan, spaden och slangen alltså. Och krattan och sekatören och... Blir ett himla långt namn till slut.

    SvaraRadera
  4. Hej Katarina!
    Kul namn på bloggen! :=)
    Ja, listan kan göras lååång över alla 'måstehasaker' för sitt trädgårdsliv.
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  5. Hej Helen!
    Tack för hälsning som gjorde att jag hittade en ny fin blogg. Du ligger nu på min lista här bredvid!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Glöm inte datorn heller! :-)
    Katarinas penna och dator och spade och slang och sekatör och kratta och enmassaannat, de'du!! :-)

    SvaraRadera
  7. Om Du frågar om färgen på tulpaner kring påsk igen - så kommer Du nog att finna att det är gult och lila. Ett annat resultat än nu i vintermörkret när vi vill ha "blandade nyårskarameller" med massor av färg.
    Trevlig blogg.

    SvaraRadera
  8. Kul att hitta hit till din trevliga blogg!
    Återkommer mer än gärna :)
    Ha en fin kväll!
    Margot

    SvaraRadera
  9. Jag håller med dig Katarina. Pennan och spaden är även mina favoritredskap.

    SvaraRadera