måndag 3 januari 2011

God fortsättning...

... på det nya spännande trädgårdsåret 2011. Vi är på rätt sida nu även om spaden lär stå torr och ren i förrådet alltför många veckor till. Men alla när vi gröna drömmar och får leva på dem ett tag till.

Undersökningen av vilken sorts trädgård ni som läser min blogg har är avslutad och fick inte helt överraskande resultatet att flertalet, 60 %, har villaträdgård. Men alla sorter var representerade: 22 % naturtomt, 9 % koloni, 5 % balkong och 4 % liten täppa. Oavsett slaget av trädgård kan vi alla dra nytta av samma kunskaper och bli inspirerade av allt som gror och växer så jag hoppas att fler med mindre odlingsyta hittar hit. Tipsa gärna!

I morgon ska jag berätta om växterna vi kanske gillar men som drar fram lite för fort och obarmhärtigt eftersom de har planterats utanför sitt egentliga spridningsområde.

Vi ses då!
Katarina


Lite ögongodis - en ros som jag skulle vilja ha men som har svårt att klara vintern här - Kinarosen Rosa chinensis 'Mutabilis'.
Någon som har odlat den i sin trädgård med lyckat resultat?

1 kommentar:

  1. God fortsättning på det nya året! Jag ser fram emot det nya trädgårdsåret då den stora rabatten som blev färdiggrävd men inte färdigplanterad ska göras fin. Det planeras och fixas nu på papper men snart ska det bli verklighet. :-)

    Kram ANKAN

    SvaraRadera