onsdag 15 december 2010

Tips på trädgårdsresa!

Höjden av lyx och må bra-känsla är att åka till en riktigt vacker plats, med goda chanser till ljuvligt väder, god mat och dryck och ovanpå alltihop möjligheten att besöka riktigt vackra trädgårdar. Under Tre trädgårdar vid Comosjön visar jag bilder och berättar om mitt besök på denna makalöst vackra plats. När jag var där sprang jag på ett helt sällskap med glada och belåtna svenskar som var på trädgårdsresa. De lovordade alla sin pålästa och välorganiserade guide och reseledare Karin Lagergren.

Om ni går i trädgårdsresarplaner kan jag därför tipsa om Karins trädgårdsresor. Hon anrodnar uppskattade resor till Frankrike, England och Italien, men även mindre resor inom vårt eget vackra trädgårdsland.

Ni som har varit på lyckade trädgårdsresor, mejla mig gärna, katarina@odla.nu, så tipsar jag här på bloggen. Ciao/Katarina

Bilder från Villa Carlotta och Villa Melzi.

2 kommentarer:

  1. Är det en uppstammad rhododendron?! Helt fantastiskt! Kul med tips på trädgårdsresor. Ser fram emot fler tips. :)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Såg ett litet rhododendronträd i Lund, och tänkte att det var roligt att den var uppstammad... så var den bara barnet som ska växa sig stor!

    Jag har också god erfarenhet av Karins trädgårdsresor, jag tror det var en av hennes första som gick till nordvästra Skåne och in i Halland. Vad roligt att höra om hennes senare äventyr, både inspirerande och inbjudande...:-)

    SvaraRadera