onsdag 22 december 2010

Nytt trädgårdsår!

Igår kom jag fram till att jag är inne i en ny trädgårdsfas. Jag har mindre tid och familjens behov och önskemål har förändrats. Självklart räcker det inte med en dag för att fundera ut hur mitt trädgårdsår 2011 ska se ut. Men jag är nöjd så här långt. Nöjd med att ha kommit fram till att jag behöver göra en hel del förändringar för att hitta tillbaka till lusten och glädjen i trädgården. Målet nu är att ha en färdig plan i februari. Då kommer jag berätta om den här och följa upp hur det går under året.

Avslutar före julledigheten med att påminna er om att vattna granen. Och det är inte bara av estetiska skäl (grön gran är snyggare än brun) eller för att slippa sopa barr. Jag har varit på brandövning och fick se hur otroligt mycket mer och snabbare en torr gran brinner jämfört med en fuktig (om nu olyckan skulle vara framme). Så, håll granen levande!

EN RIKTIGT GOD JUL!
önskar Katarina från ett Skåne som vågar hoppas på en vit jul

2 kommentarer:

  1. Underbar bild! Har också varit ute och fotat idag, lagt bilderna på min blogg :)
    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Man skulle nästan vilja sätta sig där, det ser sååå mjukt ut! Men aj vad man skulle frysa om rumpan...

    SvaraRadera