fredag 17 december 2010

Hej, här är mitt vinterland!

I lördags regnade snön bort i Skåne. Precis när det var som slabbigast frös det igen och allt förvandlades till ett knöligt islandskap som inte duger till något annat än att bryta lårbenshalsar. Men igår snöade det igen och hoppet om en vit jul är tillbaka! Är det så att vi här nere i söder fotograferar våra växter i vinterskrud mest av alla i landet? Vi blir som tokiga när det ligger puder- snö och iskristaller på vissna blomställningar och kala grenverk.

Så även jag alltså, som önskar er alla en härlig vinterhelg!/Katarina







3 kommentarer:

  1. Vackert, så vackert detta vinterlandskap! Och tänk att alla vissna blomstänglar och spretiga buskar gör sig så bra mot det vita enkla.

    Ha det gott och trevlig helg!

    Kram ANKAN

    SvaraRadera
  2. Ja, jag känner igen mig: så fort det kommer en gnutta snö så är jag där ute med kameran i högsta hugg!
    Vad var det i den första bilden??? Den tänker väl inte blomma NU??

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder, här i Blekinge har snön legat kvar hela tiden även om det töat en gång och blivit is io buskarna vid huset.
    Jag undrar också om det är en blomma på första bilden och vilken, likaså på sista bilden ? Kan det verkligen vara en blå blomma.Ulla

    SvaraRadera