torsdag 16 december 2010

GRÖNA SPEJARE SÖKES!

Sverige är ett utmanande trädgårdsland med skiftande klimatzoner och varierande krav på härdighet hos växterna och inte minst på tålamod hos oss som odlar. När vi här nere i söder kvittrar om att snödropparna äntligen tittar upp pulsar en stor del av landets trädgårdsägare fortfarande runt i snödrivorna.

Så snart som möjligt efter nyår lanserar Odla.nu sin nya sajt och som redaktionschef ser jag fram emot att få fylla sidan med massor av både inspirerande och handfast innehåll. Jag välkomnar alla tankar och idéer kring vad en bra trädgårds- och odlingssajt bör innehålla.

En önskan inför det nya året är att hitta några nyfikna, trädgårdsglada gröna spejare, utspridda över landet. Er uppgift kommer bli att då och då under året berätta om och visa bilder från läget ute i trädgården eller kökslandet just där ni befinner er just då. Ni skickar ert material till mig och jag lägger sedan ut det på Odla.nu.

Låter det som en uppgift för dig? Skriv i så fall till:
katarina@odla.nu, och berätta lite om dig själv och din trädgård. Bifoga också några bilder från trädgården, tagna när som helst under året. Alla kan inte vara med men jag hör av mig till er i vilket fall som helst under början av året.

Jag ser fram emot att höra från spejare över hela landet!

Hej så länge!/Katarina


1 kommentar:

  1. Vilken jätterolig idé! Hoppas många nappar! Jag vill gärna vara med. Har ju ingen jätteträdgård direkt...
    Ska leta fram några bilder och så mailar jag dig.
    Må så gott!
    Anna-Karin

    SvaraRadera