måndag 1 november 2010

Måndagsblänkaren 44

Det stora pumpahelgen är över. Jag är inte mycket för Halloween som tradition, har inte tagit den till mig riktigt. Det blir en sväng till kyrkogården i stället. Men vackra pumpor och blomsterarrangemang är alltid upplivande, inte minst nu när Dysterkvist november sluter oss i sin dimmvåta famn (blir en lite poetisk så här års månne). Här på bild är en variant från Stadsparken i Helsingborg.



I veckan kommer jag att fortsätta tråden med trädgård på distans genom att prata om basplanteringar och hur man väljer växter som är så lätta att sköta som möjligt. Det är viktigt för alla trädgårdar, stora som små, nära och på distans.

Trevlig måndag önskar jag er alla!/Katarina

2 kommentarer:

  1. Jätte fint!

    /StinaJ

    SvaraRadera
  2. Mm här blir man pigg och glad när man tittar in minsann.
    Skall se om jag får till en länk till dig.
    Ha det gott så hörs vi
    Annika

    SvaraRadera