tisdag 5 oktober 2010

När det bara blir!

Jag är inte särskilt bra på finlir. På att skapa de där små detaljerna som gör så mycket i en trädgård, på altanen eller i växthuset. Däremot är jag bra på att låta saker vara i fred så finliret kommer av sig själv.
I olivkrukan tryckte jag ner ett par taklökar för några år sedan. Visste inte riktigt vad jag skulle göra av dem. Men taklökarna hade järnkoll på vad de ville och fyller nu hela krukan. Dessutom valde murgrönan i en kruka en bit bort att slingra sig dit, den också. Till och med det lilla ogräset som har hittat minsta möjliga plats att vara på är fint, tycker jag. Och jo, det finns en olivträd i krukan. Stammen döljs av murgrönan.




I cirtuskrukan trivs tydligen mossa. Hade aldrig kommit på att lägga dit den själv men vackert är det!

1 kommentar:

  1. Väldigt fint men nu undrar vän av ordning var oliven i olivkrukan blev av?

    SvaraRadera